Agregat samochodowy chłodnia można zabudować w dowolnym samochodzie typu bus i przekształcić go w ten sposób na auto-chłodnię Dzięki temu nie powinno się kupować samochodu, który fabrycznie jest chłodnią. Jedyne, co powinno się utworzyć, to fachowa zabudowa izoterma, która wymaga pewnych środków. Poza tym, warto zlecić to fachowcom, którzy wiedzą, jaką piankę zastosować i, czy zaizolować podłogę, ażeby samochód długo służył a jego wnętrze nie zużywało się zbyt bardzo szybko.
Agregaty chłodnicze samochodowe uruchamiają się po włączeniu silnika i schładzają powierzchnię przeznaczoną na chłodnię do żądanej temperatury. Po jej osiągnięciu agregat wyłącza się i uruchomi się ponownie dopiero, gdy temperatura znowu się podniesie. Jeżeli już samochód jest unieruchomiony, agregat włącza się z własnego zasilania. W aucie chłodni montuje się dodatkowy akumulator, który odpowiada za pracę agregatu wtedy, gdy auto jest wyłączone. Ażeby temperatura w chłodni nie rosła zbyt bardzo szybko tworzy się powłoki izolacyjne. W takim aucie zabudowuje się także okna, jeśli w nim były, ponieważ przez okno najłatwiej ciepło przedostanie się do środka. Tak samo jest z szyberdachem. Na samochody chłodnie na prawdę często przerabia się busy 9-osobowe. Kabinę kierowcy oddziela się wtedy osobną matą, by tam nie było zbyt zimno. Zabudowę izotermiczną wraz ze wstawieniem agregatów chłodniczych można stworzyć w kilka dni. Zwykle, jeśli to standardowa robota, czyli nie powinno się wstawiać dodatkowych półek ani oświetlenia, samochód jest do odebrania po kilku dniach. Jeżeli w aucie chłodni mają być przewożone lekarstwa i trzeba utworzyć odpowiednie półki a także zagwarantować sterylne warunki, wtedy zabudowa po pierwsze będzie wiele droższa, a po drugie będzie nieco dłużej trwała. Trzeba się z tym liczyć, oddając własne auto do takiej przeróbki. W wielu firmach, które zajmują się przerabianiem zwyczajnych aut na chłodnie, można najpierw spytać o wycenę i czas niezbędny na wykonanie zabudowy. Dopiero potem można umówić się na dany termin.
Sprawdź: zabudowa izoterma.