Firma to nie tylko ludzie, to nie tylko produkty, to nie tylko i wyłącznie usługi, ale też to jest sposób, jak i ta firma wychodzi do klienta i w jaki sposób mu się pokazuje. Jeżeli firma woli się przedstawić, jaką fachowcy we własnejej branży, to musi mieć świadomość tego, jak wręcz zaatakować tego klienta, żeby był interesujący się ofertą. To wcale nie jest łatwe – to jest niezwykle trudne, bo w ogromnej liczbie przypadków jest tak, że nie jesteśmy w stanie wyszukać tego złotego środka, którym będzie identyfikacja wizualna.
Część osób nawet nie wie co to jest, a nie wiedzą dlatego, że nie miał z tym przenigdy do czynienia.
Jeśli prowadzisz własną firmę lub dopiero zaczynasz starać się o pomysły i prowadzenie własnej firmy, to bezwzględnie musisz mieć świadomość tego, w jaki sposób prowadzić tę firmę i jak się zilustrować. Do tego będzie potrzebna identyfikacja wizualna firmy. To jest nic innego, zespół konkretnych cech, które pomogą ci pokazać się potencjalnym klientom i dostać ich zaufanie oraz dodatkowo być może dostać ich jako klientów na stałe. Identyfikacja firmy marki to temat bardzo rozległy obejmujący faktycznie wiele różnego rodzaju aspektów, ale są takie aspekty tej działalności, o których właściwie każdy musi wiedzieć. Mianowicie jest to logo, kolory zastosowane w firmie, wszelkiego rodzaju wielkości i proporcje, a tak realnie jest to także sposób komunikacji. Sposób, w jaki chcemy pokazać klientowi, że nasza firma ma sporo do zaoferowania. Zła prezencja przenigdy nie zasługuję na dobrą ocenę. Powiem tym każdy, kto ma za sobą o kilka lat życia i wie, na jakiej bazie ocenia się ludzi i rzeczy. Jeżeli już coś nie dobrze wygląda, to nigdy tego świetnie nie ocenimy i tak samo, gdy coś wygląda dobrze, to jesteśmy jak najbardziej skłonni oszacować to bardzo pozytywnie i tożsamo sytuacja ma się w sytuacji, gdy ocenie podlega wizerunek firmy. Tworzenie identyfikacji wizualnej firmy nie jest proste, nie jest tanie i nie jest szybkie, niemniej jednak jest metodą osiągnięcia sukcesu, czyli przygotowania się do oceny potencjalnych klientów i to nawet tych, którzy są w swojej ocenie bardzo surowi, a potem zyskania ich zaufania i skłonienia ich, żeby coś od nas kupili, a to może być zarówno produkt, jak i usługa. W obu przypadkach przedsiębiorca wygrywa.
Zobacz: http://www.whiteart.pl/identyfikacja-wizualna.