Posted By
Jak działa agencja marketingowa

Każda firma, która nie woli zniknąć z rynku wraz z utratą efektu świeżości, czy nowości, powinna zatrudnić kogoś, kto przeprowadzi dla niej profesjonalny branding. O ile przedsiębiorca woli, żeby jego marka przetrwała, gdy klienci się już do niej przyzwyczają, a jemu skończą się kreatywne pomysły na biznes, musi mieć solidne zaplecze marketingowe. Może zatrudnić pracowników od marketingu w swojej firmie, ale może też korzystać z pomocy kogoś z zewnątrz.

Wtedy właśnie przydaje się agencja reklamowa, która nie tylko może opracować długofalową strategię marki, wprowadzić nowy produkt na rynek, niemniej jednak także zająć się podstawami. Jedną z nich jest identyfikacja wizualna. Jak pokazują różnorodne badania, znakomita większość ludzi to wzrokowcy. W praktyce znaczy to, że mogą nie pamiętać, czym zajmuje się dana firma, ale jak wyłącznie zobaczy porównanie kolorystyczne, które jest dla niej charakterystyczne, skojarzy ją. Tożsamo jest z czcionką, czy logo. Sfera wizualna marki musi być dopasowana do tego, jaki wizerunek pragną tworzyć jej właściciele. Nikt nie zdecyduje się na ostre różowe logo w kancelarii adwokackiej. Firma produkująca ubranka dziecięce będzie woleć kolorowe logo od brązowych napisów na szarym tle. Kolor to coś, co podpowiada odbiorcy, z jakiego rodzaju marką ma do czynienia. Powstały na ten temat liczne badania, które należą nie tyle do nurtu marketingu, ale psychologii i socjologii. Czasem w pewnych przypadkach marki zmieniają wizerunek, dokonują czegoś w rodzaju ponownego otwarcia, odświeżenia, niemniej jednak to w pewnych sytuacjach o wiele bardziej skomplikowane i pracochłonne niż praca z nową marką, która dopiero co wchodzi na rynek. Pracownicy agencji mają możliwość utworzyć badania, dzięki którym będą wiedzieć, co spodoba się odbiorcom. To bez wątpienia wiąże się z kosztami, ale środki zainwestowane we własny wizerunek będą się zwracać, bo firma, która prezentuje się spójnie i funkcjonuje spójnie może liczyć na stałych i lojalnych klientów. Dla kupujących marka musi być choćby trochę przewidywalna, także w sferze wizerunkowej.

Sprawdź: branding łódź.