Posted By
Projekty billboardów

Billboardy możemy spotkać w każdym mieście i na prawdę często również w mniejszych miejscowościach a także na trasach, przy ruchliwych drogach. Billboard jest dużą wersją promocji prezentującą najciekawsze informacje oraz zmiany w ofercie. Takie reklamy wykonują firmy zajmujące się grafiką.

Firmy te na początku zapoznają się ze specyfiką dokładnie określonej branży i klienta, a następnie przygotowują początkowe projekty, które w późniejszym czasie są sprawdzane, a te najciekawsze udoskonalone. Billboardy mają głównie zwracać uwagę, więc z reguły są bardzo kolorowe i przyciągają wzrok. Dobry billboard w skrótowej wersji informuje klientów na temat oferty, jaka na nich czeka. Oferty te są bardzo różnorakie w zależności od tego, o jaką firmę chodzi i jaki jest jej branża. Banery reklamowe, które znajdują się na takich billboardach są z reguły papierowe z nadrukiem i mają na celu informowanie nie tylko i wyłącznie o ofercie firmy, niemniej jednak w ogóle o jej istnieniu. Billboardy kiedyś były stawiane przede wszystkim w najczęściej uczęszczanych miejscach, a w tym momencie bardziej restrykcyjne prawo wprowadziło ciut restrykcji w sposób stawiania takich reklam i nie można już tego robić w każdym miejscu. Głównie w przestrzeniach wypoczynkowych liczba reklam banerowych została ograniczona i ograniczenia takie wprowadza się także przy trasach, zwłaszcza z tego względu, że mogą one stwarzać zagrożenie. Projektowanie billboardów to nie jest wcale prosta sprawa, a zwłaszcza z tego względu, że billboardy są do siebie bardzo podobne i ludzie mocno się już do nich przyzwyczaili. O ile pragniemy zrobić na nich złudzenie, to musimy oferować coś co więcej, a wnikliwie powinniśmy przede wszystkim wprowadzać jakiś detal zaskoczenia, by uwaga ludzi natomiast zatrzymała się na naszej reklamie i aby przeczytali oni jej treść. To jest bardzo istotne, dlatego że nie mamy ostatecznie wpływu na to, czy ludzie reklamę zapamiętają, niemniej jednak powinniśmy dążyć choć do tego, żeby ją zobaczyli, a wtedy efekt już i tak zostanie osiągnięty. Promocji demonstrowane w wersji ulicznej na pewno są jednym z lepszych sposobów na zwrócenie uwagi na naszą ofertę, ale nie jedynym. Warto także skorzystać z różnych innych wersji promocji, bo w zasadzie każda z nich może być znakomita. Billboardy nadal jednakże pozostają jednymi z najciekawszych rodzajów promocji, zwłaszcza w przestrzeni publicznej, gdzie innych możliwości w zasadzie nie ma.

Warto zobaczyć: więcej