Posted By
Agregaty chłodnicze do busa Jak przerobić auto dostawcze na chłodnię

Agregat samochodowy chłodnia umożliwia na przerobienie zwykłego auta typu bus na samochód chłodnię. Takie agregaty chłodnicze samochodowe są bardzo trwałe i prawie bezawaryjne. W pewnych przypadkach przerobienie auta na chłodnię opłaca się bardziej niż kupno gotowego auta, w którym jest oryginalna zabudowa izoterma.

A co można przewozić samochodem chłodnią? Czy jest opłacalne inwestować w jednakowyochód? Auto chłodnia przydaje się przede wszystkim przy przewożeniu żywności. Zarówno nabiał, mięso, jak i produkty garmażeryjne muszą być dostarczane z magazynów do sklepów w niższej temperaturze. Identycznie warzywa i owoce – będą wyglądać nie gorzej, o ile chłodnicze warunki z magazynu zachowane zostaną też w czasie transportu. W samochodzie chłodni likwiduje się wszystkie okna, przez które do środka mogłyby przedostawać się promienie słoneczne. Konieczne jest też zaizolowanie ścian auta i podłogi. Najczęściej wykorzystuje się piankę lub styropian. Oba świetnie izolują. Piankę kładzie się o sporo wygodniej, a styropian trzeba docinać, co powoduje, że prace przy izolacji karoserii trwają znacznie dłużej. Można stworzyć takie prace samemu, ale można je również powierzyć firmie, która zawodowo zajmuje się przerabianiem pojazdów pół dostawczych oraz busów na chłodnie. Wybierając taką firmę, warto zwracać uwagę, jakiej zapewnień udziela swoim klientom. Czasami gwarancja na agregat będzie dłuższa. Zdarza się też, że w ramach zapewnień serwis agregatu jest tańszy. Samochód przerobiony na chłodnię niczym nie różni się od gotowej chłodni kupionej u dealera. A dodatkowo, w fabrykach samochodowych, proces powstawania auta chłodni jest dość dokładnie taki sam. W pewnych sytuacjach niezbite procesy są zautomatyzowane, ale generalna zasada pozostaje ta sama. Poruszanie się samochodem chłodnią nie wymaga posiadania żadnych dodatkowych uprawnień. Zwykle wystarczy prawo jazdy dziedzinie B. W takim aucie przydają się czujniki parkowania. Na prawdę bardzo często trzeba nim podjechać pod rampę sklepową albo sklepowy magazyn a do tyłu nic nie widać.

Polecamy: zabudowa izoterma.